Traductor

dimecres, 19 de desembre del 2012

Pitxi / Palo mato / strike - Llançament










Nom: Pitxi , Palo mato o Strike
N º jugadors: fer equips de 9 o 12 jugadors
Edat: A partir de 10-12 anys
Material: bat o raqueta de tennis i una pilota. Clarió per a dibuixar les bases o utilitzar aros.
Terreny: sense obstacles.
Objectius: Treballar la passada-recepció, cooperació-oposició i la precisió al fer el llançament (coordinació óculo-manual)



 Descripció i normes:


Situació inicial:
Es fan  dos equips. Un d'ells serà  l'equip  atacant, que  els seus membres es col.locaran  en  fila esperant el seu torn per a batejar, just  davant del pitxi que serà la persona encarregada de posar en joc la pilota. 


Els jugadors defensors , els que han d'agafar la pilota, s'han de repartir per tot el terreny de joc.  És recomenable que es  situin  prop de les bases per a poder agafar la pilota i passar-la al pitxi el més prompte possible.


Desenvolupament:

El jugador de l'equip defensor, que fa de  pitxi, llança la pilota al batejador de l'equip atacant, aquest ha de tirar la pilota el més lluny possible per a que els de l'equip defensor no l'agafin, i perquè li doni temps de córrer al llarg del camp, passant per totes les bases.

Si l'equip defensor agafa la pilota, l'ha de passar al pitxi i ell ha de dir “pitxi”, en aquest moment el que ha batejat ha de estar quiet, en una base.

Aquest continuará corrent quant el jugador següent bategi, llavors podran córrer els dos a l'hora respectant l'ordre de sortida.

Si el que ha batejat no està en una base, en el moment de dir “pitxi” queda eliminat. També ho estaran els corredors que en eixe moment no tinguin un peu dins la base.

Si l'equip defensor agafa la pilota a l'aire es canvien els rols, és a dir els què batejaven recepcionaran les pilotes i els que agafaven les pilotes batejaran.


El joc consisteix en fer el màxim de voltes o corregudes,  per tant guanyarà l'equip que faci més voltes en el seu torn.



Normes

-Quant un jugador que bateja no toca la pilota durant tres vegades seguides, en la mateixa ronda, queda eliminat.
-Un jugador que està corrent, no pot avançar al que te davant, però  si poden compartir la  1ª base.
-El jugador que bateja no pot tocar al pitxi amb la pilota, si el toca quedarà eliminat.
-Un jugador es salva quan un altre del seu mateix equip, fa una volta completa (home run) sense parar o quan passen a una ronda diferent.


Observacions:


Variants: