Traductor

dissabte, 21 de gener del 2012

Introducció

El nen aprèn a través del JOC i només pot jugar quan domina els elements que el conformen. Ensenyament i joc es converteixen així en un procés integrat. En aquest procés el professor-educador ha de tenir en compte la maduració com un factor essencial capaç de determinar les successives fases en el desenvolupament del nen.
VVAA, Motricidad: aproximación psicofisiológica Ed. Augusto Pila Teleña


El joc és una activitat generadora de plaer , el joc és enormement motivador, aconseguint que el nen /a s'entregui plenament i sense reserves a l'acció que comporta el propi joc.

L'infant que juga és un nen que experimenta, descobreix i reafirma les seves possibilitats.(motores, expressives-comunicatives  en relació amb els altres).

D.Blázquez "Iniciación a los Deportes de Equipo" Ed. Martínez Roca


El mestre o educador ha d'analitzar i escollir les tasques o jocs a proposar de manera que resultin significatives, per la seva possible transferència immediata a altres àmbits, per la seva disponibilitat de transferència a altres tasques o jocs de major dificultat.