El nen aprèn a través del JOC i només pot jugar quan domina els elements que el conformen. Ensenyament i joc es converteixen així en un procés integrat. En aquest procés el professor-educador ha de tenir en compte la maduració com un factor essencial capaç de determinar les successives fases en el desenvolupament del nen.
VVAA, Motricidad: aproximación psicofisiológica Ed. Augusto Pila Teleña
El joc és una activitat generadora de plaer , el joc és enormement motivador, aconseguint que el nen /a s'entregui plenament i sense reserves a l'acció que comporta el propi joc.
L'infant que juga és un nen que experimenta, descobreix i reafirma les seves possibilitats.(motores, expressives-comunicatives en relació amb els altres).
D.Blázquez "Iniciación a los Deportes de Equipo" Ed. Martínez Roca
El mestre o educador ha d'analitzar i escollir les tasques o jocs a proposar de manera que resultin significatives, bé per la seva possible transferència immediata a altres àmbits, bé per la seva disponibilitat de transferència a altres tasques o jocs de major dificultat.
VVAA, Motricidad: aproximación psicofisiológica Ed. Augusto Pila Teleña
L'infant que juga és un nen que experimenta, descobreix i reafirma les seves possibilitats.(motores, expressives-comunicatives en relació amb els altres).
D.Blázquez "Iniciación a los Deportes de Equipo" Ed. Martínez Roca