Nº jugadors: grup classe
Edat: A partir de 6-8 anys
Material: petos
Terreny: ampli però limitat
Objectius: Desplaçar-nos amb rapidesa.
Descripció i normes:
Situació inicial:
El mestre o educador divideix la classe en dos grups, uns seran els nans i els altres els follets. Els nans disposaran d'un peto per diferenciar-los dels altres i es posen d'acord en triar o escollir un color.
Desenvolupament:
Nans i follets ballen junts la cançó següent:
Set follets un matí passejaven, passejaven,
set follets un matí passejaven pel camí,...
set follets un matí passejaven pel camí,...
Al final de cada estrofa – un nan cada vegada – pregunta a un follet “De quin color són els nostres vestits nous?” El follet anomena un color i si no l’encerta, els nans responen amb un sonor No! i continuen ballant una nova estrofa. I així successivament, fins que un follet encerti el color. Aleshores els nans contesten Si! I els follets corren per evitar ser atrapats.
Els nans n’han d’atrapar tants com puguin. A continuació s’intercanvien els rols. (els follets faran de nans i els nans de follets).
Variants: Comptabilitzar el nombre de jugadors atrapats de cada equip. Limitar el temps de joc.
Observacions: Treballar les capacitats condicionals: velocitat de reacció, de desplaçament i la resistència, ja que entre els balls i les persecucions els participants acaben esgotats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada